Sew&Go

Újrahasznosítás: trikókból nyári ruha

2017. július 01. - bygee

img_4895.JPG

Évente 2x szelektálok, nyár és tél előtt. Ez történt nemrég is. Némelyik ruhát viszont sajnálom kidobni/elajándékozni, mert a színe tetszik, de a jelenlegi formájában mégsem hordom, ezért igyekszem ezeket újrahasznosítani.

Jelen esetben adott 3 különböző színű, de ugyanolyan márkájú és fazonú trikó. Ugye nem csak én vagyok megszállott, hogyha tetszik valami, akkor veszek belőle többet!? Ez így utólag mégsem volt annyira jó ötlet :D

De nem hagytam kárba veszni őket, egy igazi vidám színösszeállítású nyári ruha készült belőlük, amire a kislányom egyből le is csapott :)

img_4816.JPG

 Nézzük a lépéseket:

1. Döntsd el a színek sorrendjét. Nekem a kedvenc színem a kék, így egyértelmű volt, hogy az kerül felülre. A szürke pedig nem átlátszó, így abból lett a szoknya rész.

2. A felső trikón jelöld be, hogy meddig tartson, és hol kezdődjön az 5 cm-es passzé, majd vágd le, de számolj rá 0,5 cm varrásszélt. 

3. A középső színnek szánt trikónak keresd meg azt a részét, ami pont egyforma szélességű, mint a felső rész alja. Ha ez megvan, innen mérj le 6 cm-et és vágd le (5 cm a passzé, 0,5-05 cm alul, felül a varrásszél).

4. A szoknyának szánt trikóból vágd ki a megfelelő hosszt. Nekem ez a teljes hasznosítható terület volt. Ezt majd úgy varrd fel a passzéra, hogy lefelé szűküljön, tehát lehet, hogy meg kell fordítanod, és akkor sajnos le kell vágnod a gyári felhajtást. Ha viszont nagyjából párhuzamosan haladnak a trikó oldalai, akkor ne fordítsd meg, és szépen megmarad az eredeti felhajtás. (Persze én levágtam, de figyelmetlen voltam és nem is fordítottam meg :D)

5. Varrd össze az egyes részeket. A gyári oldalvarrásokat illeszd össze, és mehet is lock géppel, vagy sima gép cikkcakk/sztreccs öltésével. Ehhez mindig az adott 2 részt színt színnel fordítsd egymásra.

6. Gőzöld át vasalóval és kész is!

Nem több, mint 30 perc alatt megvan. Egyszerű és nagyszerű! :)

(ui: Természetesen nem csak ugyanolyan felsőkből készíthető el, a teteje akár lehet egy régi póló is, stb...Illetve különböző típusú anyagok kombinálásból is érdekes végeredmény születhet.)

img_4742_1.JPG

img_4743.JPG

img_4744.JPG

img_4745.JPG

img_4746.JPG

 

img_4748.JPG

img_4750.JPG

img_4751.JPG

img_4752.JPG

img_4753.JPG

img_4754.JPG

img_4755.JPG

img_4756.JPG

img_4760.JPG

img_4759.JPG

img_4757.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sewandgo.blog.hu/api/trackback/id/tr8212631795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása