Sew&Go

Hasított, megkötős ujjú ruha

2018. szeptember 16. - bygee

Ez még tavalyi projekt volt, de akkor valahogy nem tetszett, ezért nem írtam meg a blogra. Viszont idén elővettem, és gondoltam, néha azért kéne hordani, ha ennyit dolgoztam vele....Sokszor úgy vagyok a varrással, mint a főzéssel, hogy mire elkészül, már megtelek az illatokkal. Ruha esetében megunom a mintát, fazont, mert a próbák alatt annyit látom. 

20180912_163018.jpg

Maga a ruha fazonja teljesen egyszerű, a megkötős ujja teszi különlegessé, illetve a tyúklábmintás anyag, amit én személy szerint nagyon szeretek.

Anyag: jersey, kevert szálas, enyhén rugalmas

Lelőhely: I love textil

Szabásminta: meglévő ruha alapján

Elkészítés

Mintának egy lazább szabású blúzomat használtam. Az általad kiválasztott mintát fordítsd ki, hosszában hajtsd félbe, és tedd rá a szintén félbehajtott anyagra. A szálirányra figyelj, a hajtás párhuzamosan fusson vele, azaz oldalirányba nyúljon az anyag. Ezután vágd körbe, hagyj rá elég varrásszélességet. Bár a kifordítás miatt már eleve van rajta 0,5 cm, ha interlockkal varrsz, akkor kb. ennyi elég. 

Lefelé irányba hosszabbítsd meg a felsőt, hogy egyberuha legyen belőle. Szerencsésebb, ha eleve azt használsz mintának. Az alján 2 cm-t számolj rá felhajtásnak. 

Színre színt fordítva varrd össze a vállakat sztreccs öltéssel (cikkcakk, lock utánzat v. lock gép).

img_5614.jpg

img_5615.jpg

img_5616.jpg

img_5617.jpg

img_5618.jpg

Ezután vágd ki az ujját. Ez nálam úgy ránézésre ment, de segítségül piciben lerajzoltam az enyémet a méretekkel. Átlagos vastagságú karhoz megfelelő, figyeld rajta a jelmagyarázatot. 

20180916_163835.jpg

A karöltő részen ("a") értelemszerűen a mintafelső az irányadó, annak az ívét másold át, onnan kiindulva rajzold hozzá a többit egy papíron, ahogy én is tettem. Felhajtásnak 1,5 cm-t számolj még rá pluszban a hasíték részen ("b", "c"), itt duplán lesz visszahajtva az anyag. Egyéb részeken, azaz a karöltő ("a") és az ujja alsó, összevarrt részén ("d") elég kb. 0,5 cm. (A képen látható ujjakat a varrás során még átszabtam, mert túl széles lett, a kis papírrajzon lévő méreteket vedd alapul!)

Ujja részből 4 db-ra van szükségünk, a párok egymás tükörképei legyenek, erre figyelj a szabásnál, de eleve szabhatod fonákjukkal összefordított dupla anyagból.

img_5658.jpg

img_5659.jpg

A "b" és "c" oldalakat hajtsd vissza duplán a fonákoldal felé, és varrd végig egyenes öltéssel.

img_5660.jpg

img_5661.jpg

20180916_161358.jpg

img_5662.jpg

Ezután én a nyakát készítettem el először stirceléssel (= a nyaka alapján formára vágott alátétet készítettem, amit színt színnel összefordítva összevarrtam, kifordítottam és kívűlről letűztem), de ez nem tetszett igazán és túl magas is lett, így visszatértem a jól bevált nyakszegőpántos verzióhoz, amit korábbi posztjaimban megtaláltok.

Stircelés:

Ha ezt a módszert választod, az alátéteket még a vállak összevarrása előtt szabd ki. Kb. 5 cm széles legyen. 

img_5621.jpg

img_5622.jpg

img_5623.jpg

img_5624.jpg

img_5625.jpg

img_5656.jpg

img_5657.jpg

img_5655.jpg

 Nyakszegőpántos:

(Ezt már csak akkor alakítottam át, amikor teljesen készen volt a ruha.....)

20180916_170523.jpg

A kiterített ruhatestre a karöltő ("a") részt színt színnel összefordítva varrjuk fel sztreccs öltéssel. Én a vállcsúcsot előtte néhány kézi öltéssel rögzítettem, hogy biztosan ne csússzon el a közepe.

img_5663.jpg

img_5665.jpg

img_5670.jpg

img_5671.jpg

Amikor ez kész, a vállcsúcson néhány öltéssel tűzzük le kívűlről az ujját, hogy ne forduljon ki.

img_5699.jpg

img_5701.jpg

Ezután fordítsd ki az egészet, és a ruha oldalát, és az ujja alsó részét ("d) varrjuk végig sztreccs öltéssel. 

img_5667.jpg

 Az alját hajtsd fel (2 cm), és ikertűvel vagy cikkcakk öltéssel varrd végig. 

img_5696_1.jpg

img_5697_1.jpg

img_5698_1.jpg

Végezetül, ha szükséges, varrd be a mellszűkítőket.

20180916_161034.jpg

img_5714.JPG

A végeredmény pedig:

20180916_172502.jpg

img_5715.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sewandgo.blog.hu/api/trackback/id/tr8914153063

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása