Sew&Go

Egybeszabott ujjú női pólókra variációk

2017. június 18. - bygee

feher_v_nyaku.jpg

Szeretem ezt az egybeszabott ujjú pólót, mert mégsem rövid ujjú, ami sportosabb hatást keltene, és nem is vékony pántos, ami irodába nem a legmegfelelőbb. Szerintem egy köztes, semleges megoldás, ami végtelenül variálható, álljon itt néhány példa, a leírását pedig itt találod.

Letölthető szabásmintát 36-os méretben itt találsz.

Anyag lelőhelyek:

  • fehér: I love textil
  • kék/fehér/korall mintás: Bp. Petneházy utcában egy nagyker, de nevet, honlapot nem tudok sajnos.
  • Kék-fehér csíkos: Ver-Ker Kft.

 

mintas_v_nyaku.JPG

kek_feher_csikos_ruha.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sewandgo.blog.hu/api/trackback/id/tr8112603999

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katalin88 2017.06.28. 13:52:33

Kedves Gréta!
Nagyon tetszik a blogod, hobbi szinten én is szoktam varrni, de a rugalmas anyagokkal nem nagyon boldogultam, mivel az én varrógépem nem alkalmas overlock varrásra. Már régóta tervezem, hogy beruházok egy megfelelő gépre, de elég nagy a választék, és nem tudom melyik lenne jó, illetve az interlock/overlock közötti különbség se nagyon egyértelmű számomra. Tudnál ebben segíteni, esetleg meg tudnád mondani, hogy Te pontosan milyen gépet használsz, vagy milyen ajánlanál?
Üdv:Kata

bygee 2017.06.29. 00:15:12

Kedves Kata! Nagyon őrülök, hogy tetszik a blogom!
Én szinte mindig rugalmas anyagot varrok, nálam pont fordítva van, a nem rugalmas anyagoktól félek.
Régebben nekem sem volt overlock gépem, a sima háztartásival varrtam meg mindent, a cikkcakk, vagy ha van a gépeden, akkor overlock vagy sztreccs öltés is megfelelő. Próbáltad már ezekkel? Milyen gépet használsz? Nekem a lock gépem egy Gritzner 788-as, nagyon szeretem, bátran ajánlom, de vannak olcsóbbak is, ha tudok, szivesen segítek, ha mar kinéztél esetleg egy konkrét típust.
Egyébként az interlock és az overlock ugyanazt jelenti, èn is használom mindkettő kifejezést.
Üdv, Gréta

katalin88 2017.06.30. 08:48:17

Kedves Gréta!

Nem kellene tartanod a nem rugalmas anyagoktól, lényegében egy 3d-s kirakó az egész. Én Burda újságokból használok szabásmintát, természetesen egyik se tökéletes, de amiben nem vagyok biztos, ahhoz beáldozok egy olcsóbb anyagot, azon lehet alakítani, ha nem jó. Nekem egy Jaguar 766 típusú gépem van, rugalmas anyag funkció is van rajta, de egy szállal ez nem tökéletes. Lehet csak nekem nem sikerült rájönnöm, hogy tud több szálat is, de szerintem nem tud. A cikkcakk öltéssel én is varrtam rugalmas anyagot, de azért az nem tud olyan szép lenni. Körülbelül hasonló árkategóriákban nézelődtem lock gépeket, de konkrét típus mellett nem tettem le a voksomat eddig. Egyébként ez úgy működik, mint a sima cikkcakk, csak több szállal varr, vagy ez egyszerre össze is varrja a két anyagot, a szélét el is szegi, és a szegésen esetleg túl kerülő anyagot le is vágja?

Üdv:Kata

bygee 2017.07.03. 11:41:07

@katalin88:
Kedves Kata!
Igen, tudom, hogy nem kéne félnem, de mégis mindig a rugalmas anyagokhoz nyúlok, mondjuk egyébként is jobban szeretem azokat, de hamarosan ráveszem majd magam a többire is :) Varrtam már természetesen olyat, csak már régen, vagy pedig nem ruhaneműt.
Megnéztem a gépeden az öltéstípusokat. Sajnos nincs rajta az, ami a lock öltést utánozná, de szerintem a felső sorban, jobbról a 2. jó lehet rugalmas anyagokhoz ezen a képen nézve: varrogep-szerelo.hu/webaruhaz/jaguar-766-valtozat-14.html. Azt próbáltad?
Sajnos a sima gépen csak az ikertűs varráskor van fent 2 szál, de az szegéshez nem alkalmas.
A lock gépek 3-4-5 szállal varrnak, az enyém 4 szálas, és egyszerre szegi, összevarrja az anyagot és le is vágja a felesleget. Nagyon megkönnyíti és meggyorsítja a munkát, és tartósabb is lesz a végeredmény. Az én általam használt típust csak ajánlani tudom, ha ilyen árkategóriában gondolkodsz. Sok plusz talp is van hozzá: gyöngyvarró, gumivarró, vaköltéstalp, és még néhány, amire nem is emlékszem most hirtelen.
Én varrtam egyébként pólókat cikkcakkal és ezzel a lock utánzatú öltéssel, és teljesen jól működik, de azért persze más egy rendes lock gép, ami kifejezetten erre való :)
Majd írj, hogy hogy döntöttél :)
Szép napot, üdv, Gréta
süti beállítások módosítása