Sew&Go

Fodros, vállra lehúzható felső jersey anyagból

2017. július 08. - bygee

Engem is elért a fodros felső "láz", és találtam hozzá egy türkiz színű jégjersey anyagot, ami az egyik kedvenc színem. Mivel jersey anyag, kicsit másképp kell varrni, mint a szövetet. Body-s kivitelben készült, mert így nem csúszik ki a nadrágból. Ehhez egy régi melltartómról leszedtem a kapcsot, így ebben is van egy kis újrahasznosítás :)

img_5175.JPG

Anyag lelőhely: I love textil

Elkészítés:

Hajtsd félbe az anyagot, oldalirányba nyúljon (szálirány függőleges), erre mindig figyelj. Fordítsd ki a minta topot, ezt is hajtsd hosszában félbe (ehhez használd a kedvenc darabodat). Tedd a hajtásnál egymásra, és vágd körbe. Az oldalán nem kell már varrásszélt hagyni, mert kifordított állapotban az is már benne van. A pántjára most nincs szükség, addig vágd felül, ameddig szeretnéd, hogy érjen a mellkasodon, de itt számolj hozzá még 2 cm-t varrásszélnek.  Az alját hosszabbítsd meg egy bugyid szabásmintájával, amit szintén félbe kell hajtani és a top hosszabbításaként az anyagra tenni, itt 0,5 cm-t számoltam felhajtásnak.

Ezt szabd ki még egyszer, de a felső hátuljának a tetejét 4 cm-rel magasabbra hagyd, a hátsó bugyi részt pedig hosszabbítsd meg 5 cm-rel lefelé. (ld. a képeken.)

 img_5031_1.JPG

img_5033.JPG

 Színt színnel összefordítva varrd végig az oldalait lockkal vagy más sztreccs öltéssel.

img_5037.JPG

 A karöltő és a bugyi rész széleit tisztázd el lockkal vagy széles cikkcakkal.

img_5038.JPG

img_5039.JPG

Ezeket az eltisztázott részeket egyszer hajtsd vissza és varrd végig a színe felől ikertűvel (azért azzal, hogy rugalmas legyen).

img_5042.JPG

img_5043.JPG

img_5044.JPG

img_5045.jpg

Szabj ki 2 db 1 m x 18-20 cm-es darabot. Varrd össze a rövidebb végeit, és az egyik hosszú oldalon tisztázd el körben lockkal vagy széles cikkcakkal.

img_5034.JPG

img_5035.JPG

img_5080.JPG

A felsőre illeszd rá és rögzítsd a fodrot a képen látható módon, a fodor összevarrásai a váll oldalára kerüljenek. Az összetűzött részen és teljesen körbe is 2 cm-t hajts vissza, ez alá kerül majd a gumi. Varrd végig a színéről ikertűvel, arra figyelj, hogy legyen elég hely a guminak, tehát a felhajtás szélén próbálj haladni. Ezt a hátrészen kezdd, és mielőtt körbe érnél, hagyj egy 1-2 cm-es részt szabadon, hogy a gumit itt befűzhesd. Én 1 cm-es gumit használtam, biztostűvel befűztem, lemértem a megfelelő méretet a vállamnál, és összevarrtam a gumi végeit, majd a nyitva hagyott részt bevarrtam ikertűvel. 

img_5081.JPG

 

img_5082.JPG

img_5083.jpg

img_5095.JPG

A melltartó kapcsot varrd fel a bugyi rész két végére sűrű cikkcakkal (nekem ez nem lett valami szép, de mivel nem látható, nem foglalkoztam most vele), és készen is vagyunk. Jöhet a vasalás és a próba ;)

img_5094.JPG

img_5173.JPG

img_5101.JPG

img_5169.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://sewandgo.blog.hu/api/trackback/id/tr212649195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása