Sew&Go

Ujjatlan trikó, dupla mellrésszel (stirceléssel)

2017. június 27. - bygee

img_4808.JPG

A maxi szoknyás bejegyzésben már láthattátok ezt a típusú trikót, most nézzük az elkészítését. Számomra sokkal egyszerűbb, mint a szegőpántos, vagy a ferdepántos verzió, próbáljátok ki Ti is!

Amiért még szeretem ezt a fazont, hogy szépen eltakarja a melltartó pántját, pont jó helyen van, és elég széles az a rész. A másik dolog pedig, hogy az alját kivéve sehol nem látszik a varrás, nagyon szép kidolgozású.

A sztorihoz hozzátartozik, hogy ilyen típusú trikóról sehol nem találtam leírást, se videót, azt sem tudom, mi a hivatalos neve ennek a megoldásnak (azóta egy kedves Varrómami segített, hogy stircelésnek hívják). Így egy egész éjszaka agyaltam, hogyan kell elkészíteni, még a páromat is megkértem, segítsen kilogikázni, de végül magam jöttem rá, és utólag már nem is tűnik bonyolultnak. 

A kiválasztott anyagot egyébként ruhának szántam, de nem az én színem, így csak egy trikó lett belőle, ami ráadásul barátnőmnél fog landolni, mert ő meg odavan érte, de ezt még nem tudja, meglepi lesz :)

Anyag: viszkóz jersey, lelőhely: Máthé textil

Szabásminta: meglévő trikó alapján készítettem, 36-os méretben innen tudod letölteni.

Leírás:

Az anyagot félbe hajtom a száliránnyal párhuzamosan, oldalirányba nyúljon az anyag. Ezen a képen látható, hogy a szálirány függőleges irányba fut. 

img_4776.JPG

Kifordítom a mintapólót, és hosszában félbehajtom, majd ráhelyezem a félbehajtott anyagra. Mivel a minta már kifordítva van, varrásszélt nem számolok rá, kivéve mellmagasságban, és a pántnál, ott ráhagyok 0,5 cm-t. Alján 2 cm-t számolok felhajtásnak. Körbevágom.

(Ha a letölthető szabásminta alapján dolgozol, ott már a varrásszél is rajta van, csak azt kell körbevágnod.)

img_4778.JPG

img_4779.JPG

img_4781.JPG

Ugyanezt megcsinálom még egyszer. Én ilyenkor már az először kivágott részt vágom ismét körbe, nem pedig a mintapólót. Ez lesz az eleje, viszont a nyak részhez még a mintát odahelyezem, mélyebben vágom ki, mint a hátulját. 

img_4783.JPG

img_4784.JPG

img_4785.JPG

img_4786.JPG

 Mind a két lépést megismétlem, csak rövidebb, mell alá érő részeket vágok ki.

img_4788.JPG

img_4789.JPG

Az elejének szánt 2 részt és a hátuljának szánt 2 részt színt színnel összefordítom, összevarrom a karöltő és a nyak vonalánál. Én overlock gépet használok, de bármilyen stretch (pl. cikkcakk) öltés használható, ha sima géped van.

img_4791.JPG

Most jön a csel! Az elejét így hagyom, de a hátulját kifordítom, hogy a fonákoldalak találkozzanak.

img_4795.JPG

Ezután a hátulját belehelyezem az elejébe. A pántokat összevarrom.

img_4796.JPG

img_4800.JPG

img_4801.JPG

Utána az oldalakat varrom össze, a mellrészen 4 réteggel. A 2 részt szépen, szorosan helyezzük egymásba, mielőtt elkezdjük varrni. Ha ezzel megvagyok, mindent a helyére fordítok.

img_4802.JPG

img_4803.JPG

 

img_4804.JPG

img_4806.JPG

Felhajtok 2 cm-t az aljából, ikertűvel végigvarrom, és készen is vagyok! :) Vagyis mégsem, a varratokat át kell gőzölni vasalóval, az a befejező lépés mindig...

img_4809.JPG

img_4810.JPG

img_4811.JPG

Menet közben készítettem papírra szabásmintát, hogy ne mindig egy másik pólót kelljen körberajzolni. Én ehhez tekercses zsírpapírt szoktam használni. Elejét, hátulját is külön megrajzolom a nyakkivágás eltérése miatt. Kivágom, és feliratozva egy bugyiba lefűzöm a többi közé. Innen le tudod tölteni.

img_4782.JPG

img_4787.JPG

Remélem Nektek is tetszik ez a megoldás, kezdők is nyugodtan nekifoghatnak!

Update:

Ezzel a megoldással készítettem egy ruhát is. Anyag lelőhely: Ver-Ker Kft.

Ennek a szabásához meghosszabbítottam a trikót, mégpedig úgy, hogy egy meglévő szoknyámat az anyagra tettem folytatásként. Ilyen lett:

img_5010_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://sewandgo.blog.hu/api/trackback/id/tr5212624281

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása